2017. szeptember 18., hétfő

Őszi életreceptek 2. rész

Mint ahogyan az előző részben elhangzott, a fizikai aktivitásra legalább minimálisan gondot kell fordítani, önmagában ez viszont édes kevés, ha a napi rutint nem megfelelően kezeljük.

2. lépés – Rendszer és napirend

A gyerekeket sem egyszerű egy hosszú nyár után rábírni az időben fekvésre, illetve a korán kelésre, a napi rendszeres feladatokról nem is beszélve. Családosoknak nem is kell mondani, hogy a szülőknek ugyanígy be kell állni a sorba, ha nem akarnak rövid időn belül teljesen szétesni.  Amire nagy hangsúlyt kell tehát fektetni, hogy tényleg vigyünk rendszert az életünkbe (akár van gyerekünk, akár nincs), és állítsunk fel egy jól követhető napi-, hetirendet is – ez utóbbi segít abban, hogy ne hajszoljuk túl magunkat, illetve onnan kezdve, hogy átlátjuk a tennivalóinkat, megkíméljük magunkat egy csomó felesleges körtől, idegeskedéstől.

Megélhetjük az őszt így...

...és így is!

3. lépés – Szellemi, lelki, testi táplálék

Ez az időszak nem csak a befelé fordulásra alkalmas, hanem az új dolgok felfedezésére, megtanulására, önfejlesztésre is. Tanulni valami újat mindig nagyszerű, pláne ha idővel hobbinkká, sőt, munkánk részévé válik.

Mivel az ősz amúgy is egy depresszióra inkább hajlamosító évszak, ügyeljünk arra, hogy lelki egészségünket is gondosan ápoljuk. Ennek alappillére az elegendő pihenés. Lehetőség szerint aludjunk annyit, amennyire úgy érezzük, szükségünk van, feküdjünk le időben! Este már ne agyaljunk a problémákon, legtöbbször pont ez segít a megoldásban.

Étkezésünk fókuszáljon a szénhidrátszegény, fehérjében gazdagabb étrendre. Az ősz leghasznosabb vitaminjai és nyomelemei a magnézium, a cink, a B-vitaminok, a C-vitamin és a vas. Részesítsük előnyben az őszi zöldség- és gyümölcsféléket: a különböző sütőtökféléket, a sárgarépát, a szinte fekete Othello szőlőt, ez utóbbi igen gazdag ún. antocianidin flavonoidokban, rezveratrolban (polifenol), amely anyagok jelentősen hozzájárulnak idegrendszerünk, szívünk, ereink egészségéhez.

4. lépés – Élmények ősszel is

Gasztro- és borfesztiválok, szüreti mulatság, túrázás, gombászás (menjünk el egy gombaismereti tanfolyamra), természetjárás, városlátogatások, fürdők meglátogatása csak, hogy néhány jó programot említsünk.  Muszáj kimozdulni, hogy feltöltődjünk!



Kellemes és tartalmas őszt kívánunk!





EZT AJÁNLJUK!

PLERUDIN® tabletta  - rezveratrollal
Tegyünk az ereink egészségéért!


Add a Facebook-hoz

2017. szeptember 6., szerda

Őszi életreceptek 1. rész

A szeptember olyan, mint egy kisebb újév: újrakezdést jelent a diákoknak az iskolában, a szülőknek pedig lássuk be némi megkönnyebbülést, miszerint végre visszatérhetnek a jól megszokott hétköznapok. Újra kialakíthatunk egy külső-belső rendet az életünkben, új terveket szövögethetünk mibe is vágjunk bele. Jó időszak ez képességeink fejlesztésére, a tanulásra, írásra, olvasásra, testmozgásra.

Hogyan szeressük az őszt?
Hűvösek az esték, kezdődik a korai sötétedés, egyre többször fordul szürkébe az ég esőt, szelet hozva magával. Az ősz az elmúlás egyik jelképe is, ám talán ahogy a bevezetőben elhangzott az újrakezdésre is nagyon jó lehetőséget ad, érdemes hát inkább erre koncentrálni és egész egyszerűen mellőzni, figyelmen kívül hagyni az árnyoldalakat.

1. lépés – Mozogj és tovább élsz!
Ahelyett, hogy elkezdenénk hosszan papolni a rendszeres testmozgás fontosságáról, gondolkozzunk együtt egy kicsit. Egy ülőmunkát végző ember az éjszakai pihenéssel együtt a 24 órából minimum 16 órát szinte teljes fizikai passzivitásban tölt és ebben még nincs benne az utazás (kocsiban, buszon stb. ülés), vagy pl. az esti tévézés. Ahhoz pedig, hogy 40 év felett ne kelljen küzdenünk szív- és érrendszeri betegségekkel, magas vérnyomással, cukorbetegséggel, csak hogy néhányat említsünk az egészségügyi kockázatok közül, mozogni szükséges. A hangsúly tehát azon van, hogy egészségesek szeretnénk maradni. A jó állóképesség, a fogyás lehetősége, a fizikai erőnlét vagy az alakformálás másodlagos szempontokká válnak az egészséggel szemben. Az ülőmunkát végzők körében a stressz kezelés is sokkal rosszabbul működik, a pánik- és szorongásos betegség kialakulásának esélye megsokszorozódik. A lelki egyensúly megőrzésének pedig szintén az egyik alappillére a rendszeres fizikai aktivitás.




Nem kell azt gondolni, hogy a fizikai aktivitás csak akkor ér valamit, ha heti több alkalommal legalább egy órát feszített tempóban izzadunk az edzőteremben. Kimutatták, hogy már az is komolyan hozzátesz egészségünk javításához, fenntartásához, ha heti háromszor 15 percet futunk, biciklizünk, úszunk, vagy egyszerűen csak kertészkedünk.  Lényeg, hogy ne féljünk jobban érezni magunkat, és legalább a minimumot tegyük meg magunkért. Az viszont fontos, hogy mindenképpen olyan mozgásformát válasszunk, amiben örömünket leljük!


EZT AJÁNLJUK!

KOVITOX® krém*
A sport öröme! Izomlazítás – Máris könnyebb a mozgás!


Add a Facebook-hoz

2017. augusztus 17., csütörtök

Ínhüvelygyulladás csuklón

A csuklóízületi problémák élvonalában az ínhüvelygyulladás áll. Kialakulásában elsősorban a hajlam és a túlterhelés a meghatározó, de állhat a háttérben egyéb betegség, sérülésből fakadó instabilitás is. Ennek megfelelően a gyulladás lehet akut illetve krónikus is. Az biztos, hogy nem szabad félvállról venni, mert a fájdalom elhúzódik, fokozódik, szövődmények keletkezhetnek.

A tünetek tipikusak: fájdalom, a duzzanat, sőt, a terület vörössé, lobossá válhat, nyugalmi állapotban is sajoghat. Az elhanyagolt ínhüvelygyulladás következménye, hogy az inak az ínhüvely falához tapadnak, a mozgás fájdalmassá, gátolttá válik.


Akut gyulladás esetén első körben a legfontosabb a pihentetés. Nagyon hasznos, ha valamilyen formában rögzíteni tudjuk a csuklót. A fáslizás elengedhetetlen, de még jobb, ha beszerzünk egy csuklósínt, tépőzáras csuklótámaszt. 
Borogatni, jegelni (kíméletesen) lehet, sőt, ajánlott, mivel csillapítja a duzzanatot és a fájdalmat.  Erre a legmegfelelőbb egy tiszta konyharuhába csavart jégakku vagy akár fagyasztott borsó. 
Naponta kétszer-háromszor érdemes bekenni a fájó területet gyulladáscsökkentő krémmel. Nagyon jó hatóanyagok a fekete nadálytő, az árnika, a méh-, illetve kígyóméreg tartalmú készítmények.
Belsőleg is támogathatjuk a gyógyulást kurkumin, msm, omega-3 tartalmú étrend kiegészítőkkel.

Orvoshoz akkor forduljunk, ha a panaszok 1-2 hét után sem javulnak vagy tovább súlyosbodnak.





Ezt ajánljuk!

CROTALGIN® Termékcsalád
A reuma és az ízületek ápolására, kezelésére




Add a Facebook-hoz

2017. augusztus 1., kedd

Erdőn-mezőn 7. rész - A fekete szeder

Nem csak zamatos gyümölcs, hanem egy sokoldalú gyógynövény is. Így augusztusban az erdőjárók, kirándulók egyik kedvenc hűsítő csemegéje, de természetesen kertünkben is könnyen szaporítható a szederbokor.

Viszonylag igénytelen, mégis bőven termő gyümölcs. Erdei változatának gyógyhatása erősebb, mint a kerti nemesítetté. Vadon termő fajtáját erdei tisztások mellett, erdőszélen keressük, a napfényt ugyanis nagyon kedveli.

Gyógynövényként gyümölcse, levele egyaránt fogyasztható.  A levelek csersavtartalma (tanninok) magas, tehát hasmenés esetén kiváló!  Összehúzó hatása miatt szájüregi sebek, íngyulladás, vérzések kezelésére is nagyon ajánlott – már az is pozitív eredményt hoz, ha egyszerűen csak szederlevelet rágunk. Gyümölcse, levele egyaránt alkalmas a gyomor erősítésére. Teája alapvetően az egész emésztőrendszert erősebbé, ellenállóvá teszi. 
A levelek forrázata külsőleg ízületi gyulladás, köszvény, reuma esetén is használható, belsőleg pedig a vashiányos vérszegénység esetén segíthet.
Gyümölcse magas C- és B-vitamin tartalma mellett olyan színanyagokat, antociánokat tartalmaz, ami védi a szervezetet a káros szabadgyököktől, támogatja az érrendszer egészséges működését.


További érdekességként érdemes még megemlíteni az 1960-as évekig kapható Planta-teát, amit szederlevélből készítettek fermentálással. A II. világháborút követően a fekete tea hiánycikk volt, amit ezzel az egyszerű, ám ízletes módon pótoltak. 

A szederből készíthetünk szörpöt, lekvárt, csatnit, gyógybort, de még mustárt is!

Fotó: morguefile

EZT AJÁNLJUK!


FERROCOMP® FORTE 40x tabletta*
A minőségi vaspótlás! - MEGÚJULT CSOMAGOLÁSBAN!


Add a Facebook-hoz

2017. július 11., kedd

Nyaralás? - Védd magad!

A napvédelemről nem lehet eleget írni, beszélni. Az általános tudnivalókon és faktorszámokon túl viszont van egy csomó dolog, amit hajlamosak vagyunk elfelejteni a témában, ezekre helyezzük most a hangsúlyt.

Mit vigyünk magunkkal a nyaralásra?
Magas faktorszámú naptej, nyugtató, hidratáló készítmény leégés esetére, jó minőségű, UV-szűrős napszemüveg, fejfedő, szalmakalap. Mindez természetesen a gyerekeknek is. 

Krémezési rutin
A naptejet már érdemes reggel felkenni, felöltözés előtt, és napjában többször ismételni, pláne ha strandolás a program. Amiről hajlamosak vagyunk megfeledkezni: arc, fül, lábfej, nyak. Sőt, az ajkak is le tudnak égni, pláne tengerparton. Ne felejtsünk el tehát fényvédős ajakírt beszerezni!


Kémiai vagy ásványi szűrős naptej?
Gyerek esetében mindenképpen az ásványi szűrőset preferáljuk. Az ásványi szűrős tejek azonnal hatnak, és mivel működési elvük miatt nem szívódnak a bőrbe, szinte nulla az esélye, hogy érzékenységet okoznak.

Napozás = ráncok?
A bőröregedésben nagyon is hangsúlyos szerepet kap, mennyire óvjuk a bőrünket a nap káros sugaraitól. A ráncok, pigmentfoltok kialakulását pontosan úgy lassíthatjuk leginkább, ha folyamatosan védjük a bőrünket, és legalább ilyen fontos a hatékony hidratálás is. Azaz a nyári hónapok alatt különösen ügyeljük a folyadékbevitelre, és bőrünk rendszeres, minőségi hidratálására.
A gyerekek bőrét szintén fokozottan hidratálni kell: a tengervíz, a klóros medencevíz sajnos megteszi a hatását.

Hajvédelem

Inkább csak a hölgyeknek fontos téma. A nyaralásra frissen festett gyönyörű frizura gyorsan sprőd, kezelhetetlen szénakazallá változik, ha nem adunk neki egy kis pluszt, ami megvédi a káros hatásoktól. Strandolás után a hajban klórmaradványok, tengervíz esetén só marad, ezektől a legjobb azonnal megszabadulni. Ha nem is mossuk meg minden nap, de langyos vízzel ( a meleg fokozza a hajszálak gyökerében a faggyútermelést, a haj könnyebben zsírosodik) alaposan öblítsük át minden fürdőzéses program után. Ezt követően speciális, hajvédő készítménnyel fújjuk be hajunkat, ma már nagyon sok cég dob a piacra kifejezetten nyári termékcsaládot. Ezek a készítmények UV védelemmel is el vannak látva, jóval erősebben hidratálnak, nem utolsó sorban pedig kímélőek, tehát gyakori használatra vannak kitalálva. A nyaralás alatt lehetőség szerint kerüljük a hajszárítást, hajvasalózást - úgyis lazulunk, nem feltétlenül muszáj mindig makulátlan frizurával megjelenni. 

EZT AJÁNLJUK!


ANTIVAKARIN® krém - bőrégésre is!



Add a Facebook-hoz