2017. október 31., kedd

Reumás fájdalmak enyhítése 5. rész - Lazító testhelyzetek

Sokszor felmerülő kérdés, mikor ajánlott a fekvés derék- és/vagy hátfájás esetén? Az általános álláspont az, hogy akkor érdemes néhány napot pihenéssel tölteni, ha a fájdalmaink olyan mértékűek, jellegűek, hogy nem összeegyeztethetőek a fizikai aktivitással.

A megerőltető mozgás természetesen egyáltalán nem ajánlott reumás fájdalom esetén, ám a kímélő, hátizomzat erősítését, vérkeringés fokozását célzó tornáztatás jelentősen hozzájárul az ízületek mozgékonyságának megőrzéséhez, visszaállításához vagy éppen a görcsös izomzat kilazításához. De most fókuszáljunk arra, hogy mit is tehetünk akkor, ha tényleg szükséges néhány nap kényszerpihenő.


Lehetőség szerint ne hason feküdjünk, vagy ha mégis, akkor tegyünk a csípőnk alá párnát, így megelőzhető a gerinc alsó szakaszának felesleges terhelése.

Az ágynyugalom ne azt jelentse, hogy egész nap fekszünk, és nem csinálunk semmit. Óránként keljünk fel, járjunk egyet, végezzük el azokat a tennivalókat, amik nem túl megerőltetőek. Ha fájdalmaink erősödnek, újra lehet pihenni egy kicsit.

Hát- és derékfájás esetén érdemes szilárd, viszonylag kemény felületre feküdni, akár oldalt akár hanyatt. Azonban mindkét pozíciónak megvannak a saját szabályai. A gerinc számára helyes oldalfekvés úgy néz ki, hogy a térdet illetve csípőt enyhén behajlítjuk, a térdek közé párnát teszünk.  
Igen kényelmes és hátizom lazító testhelyzet, ha a földre egy polifoam matracot teszünk, és hanyatt fekve egy olyan magas székre, bútorra helyezzük a lábunkat,  amin a combunk a lábszárunkkal derékszöget tud bezárni. Fejünk alá tegyünk párnát, vagy összecsavart törölközőt.

Amikor felkelünk, mindig oldalt fekvésből tegyük, és kerüljük a hirtelen mozdulatokat!


A gyorsabb regenerálódás érdekében használjunk gyulladáscsökkentő hatású izomlazító krémet! 



EZT AJÁNLJUK!

RHEUDOL® FORTE reumakrém
A méhméreg varázsereje - Reumatikus bántalmakra


Add a Facebook-hoz

2017. október 18., szerda

Antik patikusok 4. rész – Hamis szépség

De vajon lehet-e egyáltalán szépségről beszélni? Ragasztott pöttyök, rajzolt szemöldök, sápadt arcbőr...megint a múltba tekintünk!

Szépségpöttyök
A 17. századi előkelő nő pontosan tudja, hogy mivel tudja még inkább kiemelni szépségét, eleganciáját. A kor ikonikus divat trendje: a szépségtapasz. Az apró, ún. tafota-darabkák (finom selyemszövetből készültek) akár 8-10 helyre is fel voltak ragasztva a hölgyek arcára, és természetesen az előkelőségek kis skatulyában mindenhová vittek magukkal pót tapaszokat is arra az esetre, ha egyik-másik leesne.
A fekete pontocskákat mouche-nak, azaz legyecskének nevezték, és hogy még szofisztikáltabb legyen a dolog, felhelyezés szerint is külön neveket kaptak a mesterséges pöttyök. A szem sarkába kerülőt például passionée-nek, azaz szenvedélyesnek titulálták, a száj felettit kacérnak.  A furcsa divat egészen a 18. századig fennmaradt, sőt az urak is előszeretettel alkalmazták.

Igéző tekintet
A szemet egy kis sminkkel nagyobbá, ragyogóbbá tenni nem nagy feladat. Ám volt idő, amikor a nők számára ez kevésnek bizonyult, a csábítás fegyvere a pupillatágítás lett, amihez a hölgyek a rendkívül toxikus nadragulya (vagy más hasonló nem kevésbé mérgező növény) cseppjét használták.  A fényes, élénk tekintet kiegészítője a szép ívű szemöldök is kötelező volt.  A szemöldök teljes kiirtásával, majd mesteri újrarajzolásával igyekeztek az áhított formát elérni.

Az arc
A festményekről visszaköszönő gyöngy-fehér bőrt alabástrom alapú festékekkel érték el. A felvitelt követően különböző piros árnyalatokkal dolgoztak, sőt, a „természetes” hatás kedvéért kék festékkel még vonalkákat is rajzoltak a vérerek imitálására.






Add a Facebook-hoz

2017. október 4., szerda

Fűszervarázslat 22 - A petrezselyem

Így kora ősszel már mindenképpen érdemes felszedni a kiskertben a petrezselymet, és eltenni télire, hogy élvezhessük a hideg napokon is jó tulajdonságait. Bár a legegyszerűbb fűszernövény, ám csodás gyógyhatással rendelkezik!

Egyszerű és sokoldalú
A zöld fűszernövény nagyon jó vízhajtó, és javítja az emésztést is.  A petrezselyemzöld sok C-vitamint és kalciumot tartalmaz, de gyógynövényként felhasználják gyökerét és magját is. Veseműködést serkentő hatása kiemelkedő, ezért húgyúti fertőzések, vesehomok esetén kifejezetten ajánlott petrezselymet rágcsálni. Terhes nőknek viszont nem javasolt nagy mennyiségben a fogyasztása, mivel a benne lévő illóolaj vetélést okozhat.

Felhasználása gyógynövényként
Ételek ízesítésén kívül teát is készíthetünk gyökeréből, leveléből, kipréselt levét zöldségturmixokhoz adhatjuk. Hatását fokozhatjuk csipkebogyóhússal, lestyángyökérrel, csalánlevéllel, nyírfalevéllel - kiváló vizelethajtó gyógyteakeverék készíthető ezekből a növényekből! Azonban bármilyen vízhajtó kúrát tartunk, előtte konzultáljunk kezelőorvosunkkal!


Tippek a konyhában

Az aprított petrezselymet mindig a főzés végén adjuk az ételhez, így megőrzi aromáit.
Télire is eltehetjük többféle módon. Szárítani nem érdemes, mert illóolajai odavesznek.
  •  Fagyasztva: Mosás, szárítás után szárrésszel együtt fagyasztjuk a leveleket vagy csak a      leveleket fagyasztjuk aprítva mélyhűtőzacskóban vagy jégkockatartóban. 
  •  Olajban: Megmosott és nagyon alaposan megszárított petrezselymet felaprítunk, majd befőttes üvegbe töltjük, és színültig felöntjük étolajjal vagy olívaolajjal. A keletkező légbuborékokat kikocogtatjuk az üvegből. Fontos, hogy a leveleket teljes egészében fedje az olaj. Hűvös helyen tároljuk.  
  • Sózva: A petrezselymet mosás után nagyon alaposan megszárítjuk, összevágjuk és kiterítjük egy tepsire, papírra vagy sütőpapírra. 5 evőkanálnyi levélhez egy evőkanálnyi sót számolunk. Alaposan összekeverjük, majd üvegbe töltjük és hűvös helyre vagy hűtőbe tesszük.


Fotó: morguefile

Ezt ajánljuk!
FERROCOMP® FORTE - A minőségi vaspótlás!





Add a Facebook-hoz

2017. szeptember 26., kedd

Reumás fájdalmak enyhítése 3. rész – Elektro-, ultrahang-, keleti- és manuálterápiák

Az előző részben a traumás fájdalommal foglalkoztunk, ám krónikus esetekben is bőven van alternatív megoldás a fájdalomcsillapításra, legyen szó térd, derék, vagy hátfájdalomról.

TENS készülékek
A TENS egy mozaikszó, a Transkutane Elektrische Nerven-Stimulation (bőrön keresztüli elektromos idegstimuláció) rövidítése. A készülék lényege, hogy elektródákkal ingerli az idegpontokat - blokkolja a fájdalmat, növeli az endorfintermelést, csillapítja a gyulladást. TENS terápiával a reumás megbetegedéseken túl, számos más területen is jó eredményeket lehet elérni.

Ultrahang terápia
Széles körben elterjedt fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő módszer. Elsősorban kopásos ízületi (pl. térd artrózis) és gerincbetegségek esetén ajánlott, de alkalmazzák már urológiai, onkológiai megbetegedések esetén, és sebészeti területen is. Hatása három lépcsős: egyrészt mechanikus, ami azt jelenti, hogy a keletkező rezgések révén mikromasszázsnak mondható, vagyis javítja a vér- és nyirokkeringést, csökkenti a duzzanatot, hőhatása miatt ellazítja az izomzatot, kémiai hatásának köszönhetően pedig tágítja az ereket, valamint javítja a sejtmembránok átjárhatóságát, ami által könnyebben szívódnak fel a tápanyagok.

Akupunktúra és akupresszúra
Cél a a test energiacsatornáinak (meridiánok) feloldása, a blokkok megszüntetése, az egyensúly visszaállítása. Akupunktúra esetében a lényeg, hogy tűket szúrnak az energiapontokba, míg akupresszúra esetén nyomást gyakorolnak azokra. A keleti orvostudomány elsősorban a szervezet energiaáramlásának kiegyenlítésére, illetve az öngyógyító folyamatok beindítására fókuszál.

Alexander technika
Olyan módszer, melynek segítségével visszatalálunk a helyes testtartáshoz, a rosszul berögződött testhasználatot korrigálhatjuk. Márpedig jórészt ezek azok a tényezők, amelyek miatt kialakul a derék-, hát-, nyakfájás vagy a migrén.  Mindezek mellett eredményesen alkalmazzák más területeken is úgymint légúti betegségek (asztma, krupp), pánikbetegség, szorongás, lámpaláz, állóképesség javítása, műtét utáni rehabilitáció.  A technika elsajátítása képzett oktatónál lehetséges.

Manuálterápia

Legelőször is különböztessük meg a csontkovácsolástól. Manuálterapeuta csak orvos vagy gyógytornász lehet, míg csontkovács bárki. Sajnos Magyarországon semmilyen szinten nincs szabályozva a csontkovács képzés, így pedig nehéz jó szakembert találni. Tehát ha féltjük az egészségünket, erősen tanácsos az előbbit választani, aki megfelelő egészségügyi végzettséggel rendelkezik, ahhoz hogy kezelésbe vegyen minket.  A manuálterápia lényege egyébként a gerincmenti blokkok feloldása, az izomzat lazítása, az ízületi merevség megszüntetése, a végtagok dinamikájának visszaállítása.  A maunálterápiának számos válfaja van a csontkovácsolás, a kiropraktika, és az oszteopátia elemeinek bevonásával. 



EZT AJÁNLJUK!

CROTALGIN® FORTE krém
Nem hagyjuk, hogy a reuma győzzön!



Add a Facebook-hoz

2017. szeptember 18., hétfő

Őszi életreceptek 2. rész

Mint ahogyan az előző részben elhangzott, a fizikai aktivitásra legalább minimálisan gondot kell fordítani, önmagában ez viszont édes kevés, ha a napi rutint nem megfelelően kezeljük.

2. lépés – Rendszer és napirend

A gyerekeket sem egyszerű egy hosszú nyár után rábírni az időben fekvésre, illetve a korán kelésre, a napi rendszeres feladatokról nem is beszélve. Családosoknak nem is kell mondani, hogy a szülőknek ugyanígy be kell állni a sorba, ha nem akarnak rövid időn belül teljesen szétesni.  Amire nagy hangsúlyt kell tehát fektetni, hogy tényleg vigyünk rendszert az életünkbe (akár van gyerekünk, akár nincs), és állítsunk fel egy jól követhető napi-, hetirendet is – ez utóbbi segít abban, hogy ne hajszoljuk túl magunkat, illetve onnan kezdve, hogy átlátjuk a tennivalóinkat, megkíméljük magunkat egy csomó felesleges körtől, idegeskedéstől.

Megélhetjük az őszt így...

...és így is!

3. lépés – Szellemi, lelki, testi táplálék

Ez az időszak nem csak a befelé fordulásra alkalmas, hanem az új dolgok felfedezésére, megtanulására, önfejlesztésre is. Tanulni valami újat mindig nagyszerű, pláne ha idővel hobbinkká, sőt, munkánk részévé válik.

Mivel az ősz amúgy is egy depresszióra inkább hajlamosító évszak, ügyeljünk arra, hogy lelki egészségünket is gondosan ápoljuk. Ennek alappillére az elegendő pihenés. Lehetőség szerint aludjunk annyit, amennyire úgy érezzük, szükségünk van, feküdjünk le időben! Este már ne agyaljunk a problémákon, legtöbbször pont ez segít a megoldásban.

Étkezésünk fókuszáljon a szénhidrátszegény, fehérjében gazdagabb étrendre. Az ősz leghasznosabb vitaminjai és nyomelemei a magnézium, a cink, a B-vitaminok, a C-vitamin és a vas. Részesítsük előnyben az őszi zöldség- és gyümölcsféléket: a különböző sütőtökféléket, a sárgarépát, a szinte fekete Othello szőlőt, ez utóbbi igen gazdag ún. antocianidin flavonoidokban, rezveratrolban (polifenol), amely anyagok jelentősen hozzájárulnak idegrendszerünk, szívünk, ereink egészségéhez.

4. lépés – Élmények ősszel is

Gasztro- és borfesztiválok, szüreti mulatság, túrázás, gombászás (menjünk el egy gombaismereti tanfolyamra), természetjárás, városlátogatások, fürdők meglátogatása csak, hogy néhány jó programot említsünk.  Muszáj kimozdulni, hogy feltöltődjünk!



Kellemes és tartalmas őszt kívánunk!





EZT AJÁNLJUK!

PLERUDIN® tabletta  - rezveratrollal
Tegyünk az ereink egészségéért!


Add a Facebook-hoz